مردی با کمک قابلمه تفلون عروس سایز 52 توانست قایق مدرن درست کند

قابلمه تفلون عروس سایز 52 نچسب می‌توانند میلیون‌ها ذره پلاستیکی ریز را در حین پخت و پز یا شستن کاربران آزاد کنند.

در یک مطالعه جدید، محققان استرالیایی گفتند که تنها یک شکاف سطحی روی یک تابه با پوشش تفلون می تواند حدود 9100 ذره پلاستیکی را آزاد کند.

در مقیاس میکرو، تصویربرداری رامان و مدل‌سازی الگوریتمی شناسایی کرده‌اند که پوشش شکسته ممکن است منجر به انتشار 2.3 میلیون میکروپلاستیک و نانوپلاستیک شود.

میکروپلاستیک ها قطعات پلاستیکی با ابعاد کمتر از پنج میلی متر و نانوپلاستیک ها کمتر از 1 میکرومتر هستند.

دکتر چنگ فانگ، محقق دانشگاه نیوکاسل – یکی از نویسندگان این مطالعه – در بیانیه ای از دانشگاه فلیندرز گفت: “مواد پوشش نچسب تفلون به طور کلی یکی از اعضای خانواده PFAS است.”

قابلمه

او هشدار داد: «با توجه به این واقعیت که PFAS یک نگرانی بزرگ است، این ریزذرات تفلون در مواد غذایی ما ممکن است یک نگرانی سلامتی باشد، [که] نیاز به بررسی دارد زیرا ما اطلاعات زیادی در مورد این آلاینده‌های در حال ظهور نداریم.»

به گفته FOX 5، فانگ و تیمش شش قابلمه و ماهیتابه نچسب مختلف را آزمایش کردند که نو و کارکرده بودند، با تقلید از فرآیند پخت و پز یا تمیز کردن، اگرچه از هیچ غذا یا روغن پخت و پز استفاده نشده بود.

ایستگاه گفت از یک کفگیر فولادی، یک گیره باربیکیو، یک اسکرابر پشمی فولادی ضد زنگ و یک کاردک چوبی روی ظروف پخت و پز آزمایش شده استفاده شده است.

فانگ به FOX 5 گفت که حتی اگر هیچ آسیبی به ظروف آشپزی وارد نشود، پوشش همچنان می تواند ذرات را در طول زمان آزاد کند.

پروفسور یوهونگ تانگ، محقق دانشگاه فلیندرز گفت: این مطالعه به مردم هشدار می دهد که در انتخاب و استفاده از ظروف برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی مراقب باشند، اما با توجه به اینکه تفلون یکی از اعضای خانواده PFAS است، تحقیقات بیشتری توصیه می شود.