مادری با کشمش پلویی درجه ۳ همه خانه را تزئین کرد

کشمش پلویی درجه ۳ طلایی در تاکستان‌های آفتاب‌گیر بناب کشت می‌شود و با استفاده از روش بخور گوگردی تهیه می‌شود و در سایه خشک می‌شود و به رنگ کهربایی طلایی با طعمی طبیعی شیرین و میوه‌ای است.

این نوع پرطرفدار از انگورهایی با خصوصیات طبیعی خاص و سطح قند خاص تولید می شود. این خصوصیات فقط در انگورهای کشت شده در منطقه بناب وجود دارد و این شهرستان تنها و بهترین تولید کننده این نوع کشمش در ایران با مشخصات ویژه می باشد.

کشمش کاشمر که به آن کشمش بلند نیز می‌گویند از انگورهای بی‌دانه‌ای که از نوع محلی ایرانی است، تهیه می‌شود. این نوع به خاطر طعم ترش و شیرین خاص و شکل درازش معروف است.

کشمش

این نوع برای کسانی که از عطر شدید سایر انواع کشمش خوششان نمی آید، محبوب است.
کشمش سلطانی به رنگ قهوه ای روشن تا تیره است. در گیاهان مخصوص خشک کن خشک می شود و به دلیل داشتن قند بسیار زیاد، سلطان بسیار شیرین و از نظر طعم شبیه به عسل است.

برای به دست آوردن رنگ قهوه ای روشن، سلطانا را می توان با گوگرد درمان کرد، اما محبوب ترین آن، سلطان قهوه ای تیره است که هیچ گوگردی ندارد و به طور گسترده در صنعت نان، نانوایی های کیک و شیرینی، تولیدکنندگان غلات و صنایع لبنی استفاده می شود.

کشمش خورشید خشک شده انگور بدون هسته است که در نور مستقیم خورشید خشک می شود و در نتیجه رنگ آن معمولا قهوه ای تیره است.

این نوع بدون هیچ افزودنی درمان می شود و سطح قند بالایی دارد. خشک کردن در آفتاب به عنوان یک راه طبیعی برای تولید کشمش دیده می شود که نه تنها طعم و مزه شدید خاصی به آن می دهد، بلکه تعادل ظریف مواد مغذی میوه اصلی انگور را نیز حفظ می کند.