لامپ زنون زیمر که توسط دستفروش میلیاردی فروخته شد

منابع نور فشرده با روشنایی بالا با توزیع انرژی طیفی شبیه به آفتاب برای کسانی که مایل به شبیه‌سازی نور سفید برای روشنایی یا تابش هستند، قابل توجه است.

لامپ های قوس فشرده زنون جریان متناوب با فشار گاز زنون بین 20 تا 60 اتمسفر ساخته شده اند و رفتار آنها با لامپ های پر از جیوه ساخته شده مشابه مقایسه شده است.

برخلاف لامپ جیوه ای که با الکترود تثبیت می شود و ممکن است در هر موقعیتی کار کند، لامپ زنون زیمر با همرفت کنترل می شود و فقط در موقعیت تقریباً عمودی قابل کار است.

بازده لومن در هر وات بر سانتی متر قوس برای جیوه و زنون تقریباً یکسان است. اما، به دلیل شیب ولتاژ بالاتر در اولی، بازده کلی تولید نور برای جیوه بیشتر از زنون است.

لامپ

ویژگی های تابش برای لامپ های زنون اندازه گیری شد. فشردگی ناحیه تابشی، حدود 4.5 میلی‌متر مربع برای یک لامپ 150 وات، و 12 میلی‌متر مربع برای لامپ 700 وات، به لامپ روشنایی بالایی می‌بخشد و آن را به یک دستگاه مفید نوری تبدیل می‌کند.

در یک لامپ جیوه ای، نور سردتر و آبی تر است. در یک لامپ زنون، نور بسیار سفیدتر است که تفاوت چندانی با نور طبیعی روز (نور خورشید) ندارد. در لامپ‌های زنون جیوه، زنون و جیوه با هم کار می‌کنند تا طیف نوری یکنواخت‌تر را در طیف وسیع‌تری از طول موج‌ها تولید کنند.

در اندازه‌گیری‌های معمولی، یک طیف تحت تأثیر ویژگی‌های طول موج سیستم آنالیز (تک‌رنگ‌ساز، فتو ضرب‌کننده و غیره) قرار می‌گیرد. برای اندازه گیری یک طیف، تصحیح با استفاده از رودامین B به عنوان استاندارد انجام می شود. به طور مشابه، طیف انتشار با استفاده از دیفیوزر و تضعیف کننده ذکر شده در کتابچه راهنمای ابزار اصلاح می شود.