لامپ ادیسونی ال ای دی موجب جنایت مجرم مازندرانی شد

آنهایی که برای عملکرد 12 یا 24 ولت طراحی شده اند دارای رشته های فشرده هستند که برای کنترل نوری خوب مفید است. همچنین کارایی بالاتر (لومن بر وات) و عمر بهتری نسبت به انواع غیر هالوژن دارند زیرا برای هالوژن ها از لامپ ادیسونی ال ای دی اسستفاده می گردد.

خروجی نور در طول عمر آنها تقریبا ثابت می ماند. لامپ های فلورسنت از یک لوله شیشه ای تشکیل شده اند که حاوی بخار جیوه یا آرگون تحت فشار کم است. جریان الکتریسیته از طریق لوله باعث می شود گازها انرژی ماوراء بنفش تولید کنند. داخل لوله ها با فسفر پوشانده شده است که نور مرئی در هنگام برخورد فوتون های فرابنفش از خود ساطع می کند.

آنها بازده بسیار بالاتری نسبت به لامپ های رشته ای دارند. برای همان مقدار نور تولید شده، آنها معمولاً حدود یک چهارم تا یک سوم توان یک لامپ رشته ای را مصرف می کنند.

بازده نوری معمولی سیستم های روشنایی فلورسنت 50 تا 100 لومن در هر وات است که چندین برابر کارایی لامپ های رشته ای با خروجی نور قابل مقایسه است. تجهیزات لامپ فلورسنت گران‌تر از لامپ‌های رشته‌ای هستند، زیرا برای تنظیم جریان از طریق لامپ به یک بالاست نیاز دارند، اما هزینه کمتر انرژی معمولاً هزینه اولیه بالاتر را جبران می‌کند.

لامپ های فلورسنت فشرده در اندازه های محبوب لامپ های رشته ای موجود هستند و به عنوان جایگزینی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه ها استفاده می شوند. از آنجا که آنها حاوی جیوه هستند، بسیاری از لامپ های فلورسنت به عنوان زباله های خطرناک طبقه بندی می شوند. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده توصیه می کند که لامپ های فلورسنت از زباله های عمومی برای بازیافت یا دفع ایمن جدا شوند و برخی از حوزه های قضایی نیاز به بازیافت آنها دارند.