قیمت انواع هلو انجیری پلنگی

چرا قیمت هلو پلنگی از انواع دیگر هلو انجیری بالاتر می باشد؟ تولید این محصول بیشتر در کدام مناطق کشور صورت می گیرد؟ برای خرید آن در شهرهای دیگر چه اقدام باید کرد؟
هلو انجیری به لحاظ ظاهری شبیه به کلوچه و یا انجیر می باشد. این موضوع سبب شده در ایران آن را به عنوان هلو انجیری شناخته و در بازار خرید و فروش شود. اما این هلو به لحاظ ظاهری نیز تفاوت هایی داشته و توانسته در گروه خود، نام های مختلفی نیز بگیرد.
هلو انجیری پلنگی و یکی از گونه های متعارف در بازار ایران است. این نوع هلو بر روی پوست خود خال های درشت سفید رنگی داشته که سبب شده به آن نام پلنگی اطلاق شود. این نوع هلو انجیری همچون توت فرنگی صادراتی به دلیل شیرینی و آبداری توانسته طرفدار زیادی به خود جذب کند.

قیمت هلو انجیری پلنگی

معمولا در قیمت گذاری انواع هلو کیفیت و شیرینی یکی از فاکتورهای مهم بشمار می رود. از همین رو گونه هایی که این دو عامل را در کنار هم دارند، می توانند قیمت بالاتری نیز داشته باشند. طبیعا هر گونه ای که به شیرینی و کیفیت معروف شود، در بازار قیمت بالاتری خواهد داشت.
هلو انجیری پلنگی به دلیل داشتن اندازه ای درشت، کیفیتی بالا و شیرینی مطلوب، در مقایسه به دیگر هلو های انجیری قیمت بیشتری دارد. البته میزان کشت آن را نیز نباید بی تاثیر دانست که معمولا کمتر از دیگر گونه ها می باشند.

کشت هلو انجیری در شمال

همانطور که مستحضرید یکی از خواستگاه های هلو انجیری در ایران، استان مازندارن می باشد. لذا توقع می رود بیشترین تولید را این استان داشته و حجم زیادی از هلو را به بازار عرضه دارد.
لذا بسیاری از خریداران هلو و  توت فرنگی سفید سعی در ارتباط گفتن با تولید کننده های شمال کشور داشته تا بتوانند هلو انجیری را با کیفیت عالی در اختیار خود داشته باشند.