قهوه کنیا موجب بروز مشکلات گوارشی می شود

وقتی به عدن برگشت، بیمار شد و به فکر نوشیدن قهوه کنیا افتاد. قهوه او را درمان کرد. او خواص قهوه را برای رفع خستگی و خواب آلودگی و ایجاد نشاط و شادابی کشف کرد. برخی شایعات اولین مصرف قهوه را به سلیمان نسبت می دهند.

بر اساس این شایعه، سلیمان در سفر، در شهری توقف کرد که ساکنان آن به بیماری ناشناخته ای مبتلا شدند.

چگونگی حل این مشکل را جبرئیل به او گزارش کرده است. پس از آن، او دانه های قهوه یمن را برشته کرد و نوع جدیدی از نوشیدنی را کشف کرد. بیمارانی که این نوشیدنی را مصرف کردند سلامت خود را بازیافتند.

یک قرن پس از اینکه قهوه برای مدت طولانی فقط توسط اعراب استفاده شد، به سوریه، مصر، ایران و هند گسترش یافت.

ریشه های تاریخی در فلات های مرتفع اتیوپی که زادگاه قهوه است و در مناطقی که گیاه وحشی قهوه به طور طبیعی می روید، مردم محلی دانه های این گیاه را به آرد تبدیل می کردند و نوعی نان درست می کردند.

پس از جوشاندن میوه ها از نوشیدن آب آن برای مصارف دارویی استفاده می کردند و به آن میوه جادویی می گفتند. قهوه با شهرت خود به سرعت در شبه جزیره عربستان گسترش یافت و به مدت 300 سال با روشی که در حبشه کشف شد نوشیدن آن ادامه یافت.

در قرن چهاردهم، با یک کشف کاملا جدید، دانه های قهوه برشته شده در آتش خرد شد.

بر اساس شایعات، این گله‌دار بز به نام کالدی یا هالید متوجه شد که برخی از اثرات محرک در بزهایش که میوه‌های یک گیاه ناشناخته را مصرف می‌کنند و بزها بسیار پرانرژی هستند، رخ داده است.

وقتی خودش این میوه ها را امتحان کرد، همین وضعیت را تجربه کرد. او وضعیت را به یک روحانی در منطقه خود گزارش کرد و پس از چندین بار آزمایش بر روی میوه ناشناخته مورد بحث، نوشیدنی قهوه امروزی کشف شد.