فرش دستبافت شیخ صفی تبریز بی نقص ترین فرش جهان

در پشت فرش می‌توانید گره‌ها را مشاهده کنید، مشروط بر اینکه فرش گره‌دار باشد و بافته نشده باشد. گره ها به متخصصان بینشی عمیق از روش گره زدن، ظرافت، تلاش و کیفیت فرش می دهد.

همانطور که قبلا ذکر شد، فرش های دستباف هرگز کاملاً بی عیب و نقص نیستند.

شما می توانید آن را به ویژه در گره ها به خوبی مشاهده کنید. بی نظمی ها و ایرادات جزئی در پشت یک فرش شرقی کاملا طبیعی است،اما یکی از فرش های بی نقص فرش دستبافت شیخ صفی تبریز می باشد.

فرش های سنتی شرقی کاملاً از مواد طبیعی تشکیل شده اند. اینها می توانند پشم گوسفند، پنبه، موی شتر یا ابریشم خالص باشند. برای رویه (شکل) معمولاً از پشم گوسفند استفاده می‌شود، در حالی که پشت (تار) اغلب از پنبه یا پشم گوسفند ساخته می‌شود. فرش های بسیار مرغوب کاملاً از ابریشم طبیعی ساخته شده اند.

فرش‌های ماشینی را می‌توان از پشم نیز ساخت، اما اغلب حداقل تا حدودی از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند. این فرش ها معمولا از مواد ارزان قیمت در پشت استفاده می کنند تا هزینه تولید را کاهش دهند.

تراکم گره تعیین کننده کیفیت فرش است. شما می توانید چگالی گره را تقریباً مانند وضوح صفحه نمایش در نظر بگیرید. هر چه گره فرش بیشتر باشد، جزئیات بیشتر و زیبایی آن بیشتر می شود. با این حال، این نیز به تلاش، مهارت و زمان بسیار بیشتری در گره زدن نیاز دارد.

اما این دقیقاً همان کاری است که یک ماشین انجام می دهد. این طرح ها و اشکال کاملا متقارن ایجاد می کند. این واقعیت که تمام قالی‌های اصیل ایرانی و شرقی تکه‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را بسیار خاص می‌کند.

به طور خلاصه، فرش اصیل شرقی یا ایرانی بدون حاشیه دوخته شده است. حاشیه ها انتهای نخ های زنجیره ای را تشکیل می دهند و بنابراین جزء لاینفک فرش هستند. اگر پشت فرش را چک کنید و ببینید که حاشیه های آن دوخته شده است، به احتمال زیاد فرش اصیل شرقی نیست.