صادرات انواع میوه هلو شمال

چرا در حال حاضر تولید کننده های شمال در صادرات انواع میوه مانند هلو توانسته اند عملکرد خوبی داشته باشند؟ آیا موقعیت جغرافیای منطقه توانسته در این مورد موثر واقع شود؟
شمال کشور ایران یکی از مناطق مناسب برای کشت میوه های مختلف بشمار می رود. چرا که در این منطقه شرایط محیا بوده و تولید برای افراد مختلف آسان شده است. از همین رو می توان میوه های زیادی را دید که از این منطقه به بازار عرضه شده و در اختیار خریداران قرار می گیرد.
میوه هلو انجیری درجه یک را بسیاری از مصرف کننده ها مخصوص منطقه شمال می دانند. زیرا هر ساله مقادیر زیادی از این میوه از استان های شمالی کشور به بازار داخلی و خارجی عرضه می شوند. میوه هلو به دلیل آنکه یکی از میوه های بسیار خوب تابستان بشمار می رود، عموما برای خرید آن افراد زیادی اقدام می کنند.

صادرات هلو از شمال

همانطور که می دانید بخش زیادی از میوه هلو شمال به دیگر کشورها صادر می شود. زیرا تقاضای زیادی به تولید کنندگان شمال عرضه شده و سبب افزایش میزان تولید آنها گردیده است.
طبیعتا عوامل زیادی توانسته به تولید کنندگان شمال کشور در صادرات هلو کمک کند. یکی از مهمترین این شاخصه ها، موقعیت بسیار خوب جغرافیایی است. زیرا میوه هلو و سیب ترش خارجی ماندگاری کمی داشته و باید در هنگام صادرات به دیگر کشورها مسافت کمتری را طی کند.
از همین رو صادرات هلو از شمال کشور به کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، عراق، ارمنستان و … بسیار آسان بوده و اغلب خریداران نیز بر این موضوع تاکید دارند. لذا با صادرات انواع میوه هلو به کشورهای مختلف تولید کنندگان شمال کشور توانسته اند محبوبیت زیادی کسب کرده و محصول خود را با قیمت صادراتی عرضه دارند.