تولید انواع هلو آلبرتا

با توجه به اینکه هلو انواع گونه های مختلفی در دنیا دارد، در ایران تولید اقلامی که کیفیت بهتری داشته، بیشتر مد نظر است. هلو آلبرتا را می توان یکی از آنها دانست.
میوه هلو در دنیا خانواده بزرگی داشته که هر گونه از آن در گوشه ای از دنیا که سازگاری بیشتری دارد، کشت می شود. در ایران به دلیل مطلوب بودن شرایط، می توان گونه های مختلفی را دید که هم محصول زیادی داده و هم کیفیت مطلوبی دارند. بعلاوه تنوع این میوه در کشور، انتخاب را برای مصرف کننده ها آسان تر خواهد کرد.
هلو آلبرتا یکی از گونه های با کیفیت این میوه بوده که توانسته توجه تولید کننده های ایران را در کشور به خود جلب کند. با آنکه هلو آلبرتا بومی ایران نبوده اما توانسته با شرایط اقلیمی ایران هماهنگ شده و محصول زیادی به بازار عرضه دارد.

تولید هلو آلبرتا

یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده تولید هلو درشت آلبرتا در کشور مورد توجه قرار گیرد، تقاضای دیگر کشورها برای خرید آن است. زیرا کشورهای مختلفی هستند که میوه هلو را از ایران خریداری می کنند.
این کشورها از آن جهت خرید هلواز ایران را ترجیح می دهند که هم قیمت محصول ایرانی مناسبتر بوده و هم تاثیر آب و هوا بر روی میوه سبب می شود که کیفیت آن بالا باشد. لذا می توان هر ساله حجم زیادی از هلو ایرانی را دید که در بازار دیگر کشورها عرضه می شود.

صادرات هلو ایرانی

با توجه به اینکه صادرات هلو قرمز می تواند به تولید کننده ها کمک زیادی در فروش مازاد تولید کنند، از توجه بالایی در کشور برخوردار است. به این ترتیب اغلب شرکت هایی که میوه را از ایران صادر می کنند، در فصل برداشت هلو، این میوه را نیز به بازار دیگر کشورها عرضه می دارند.
این موضوع سبب می شود هم هلو درختی ایرانی در بازار جهانی معروف تر بوده و شرایط سود آوری بهتری برای تولید کننده ها فراهم شود.

منبع: میوه و تره بار ایران